Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Φαλίρισε η De Tomaso


Η De Tomaso πούλησε περίπου 400 Mangusta, όμως το δημοφιλέστερο μοντέλο της ήταν η Pantera με περίπου 7.000 πωλήσεις από το 1971 έως το 1993. Λιγότερο επιτυχημένα αποδείχθηκαν το τετραθέσιο κουπέ -και καμπριολέ- Longchamp και η χλιδάτη λιμουζίνα Deuaville. Δυστυχώς η De Tomaso παραμελούσε την ανανέωση και τη συνεχή βελτίωση των μοντέλων της και τα άφηνε απλά να παλιώσουν και να γίνουν παρωχημένα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
 
Στον όμιλο της De Tomaso ανήκαν και άλλες γνωστές μάρκες, όπως η Maserati, η Innocenti και η Moto Guzzi από τον χώρο των δύο τροχών, όμως η εταιρεία αναγκάστηκε να τις πωλήσει εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων της. Το 1993 επιχείρησε να επανέλθει η De Tomaso στο προσκήνιο με την Guara, που εφοδιαζόταν αρχικά με κινητήρες της BMW και από το 1998 της Ford, όμως η παραγωγή της σταμάτησε το 2004 με μόλις 34 πωλήσεις.

Ένα χρόνο νωρίτερα είχε πεθάνει ο ιδρυτής της μάρκας, ενώ το 2006 καταγράφεται η πρώτη πτώχευση της De Tomaso, η οποία εξαγοράστηκε το 2009 από την ιταλική εταιρεία ΙΑΙ (Ιnnovation in Auto Industry). Οι καινούριοι ιδιοκτήτες παρουσίασαν το 2011 στο Σαλόνι της Γενεύης ένα πρωτότυπο σπορ και τετρακίνητο SUV με την προοπτική να εξελιχθεί σε νέα De Tomaso Deauville (βλέπε φωτός), φαίνεται όμως ότι δεν βρέθηκαν επενδυτές για την ολοκλήρωσή του. Έτσι αναγκάστηκε πριν λίγες ημέρες η De Tomaso να κάνει για δεύτερη φορά στην ιστορία της αίτηση για πτώχευση, η οποία φαίνεται ότι θα είναι οριστική αυτή τη φορά.