Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Τι ψωνίζουν και τι προσπερνούν οι Έλληνες στα ράφια των σούπερ μάρκετ


Πτωτική είναι η πορεία της κατανάλωσης στο λιανεμπόριο τροφίμων, όπως φαίνεται από την πρόσφατη έρευνα της Nielsen.

Το πρώτο δίμηνο του 2013 οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ υποχώρησαν κατά 7,5% και περιορίστηκαν στα 1,2 δισ. ευρώ από 1,21 δισ. ευρώ

Μικρότερη πάντως ήταν η κάμψη των πωλήσεων στις βασικές κατηγορίες προϊόντων (π.χ. γάλα, γιαούρτι, τυρί, συσκευασμένο ψωμί, δημητριακά, καφές, ζυμαρικά και απορρυπαντικά), η οποία και διαμορφώθηκε σε 4,6%.


Οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας υποχώρησαν κατά 5,8%, με κέρδη 116,2 εκατ. ευρώ. Όπως λένε οι ειδικοί, η πτώση αυτή ήταν αποτέλεσμα της έντονης προωθητικής ενέργειας των βιομηχανιών για να εμποδίσουν κι άλλο την ανάπτυξη του τομέα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που, λόγω χαμηλότερης τιμής, οι καταναλωτές τα προτιμούσαν έναντι των βιομηχανικών προϊόντων.




Όπως φαίνεται, οι εκτπώσεις και οι προσφορές ήρθαν για να μείνουν, λόγω της οικονομικής κρίσης. Οι λιανέμποροι εστιάζουν αφενός στις προσφορές, αφετέρου στη μείωση του λειτουργικού κόστους και περιορίζουν έξοδα και δαπάνες δευτερεύουσας σημασίας. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως εγκαταλείπουν τις προσπάθειες για αναβάθμιση των υπηρεσιών και προϊόντων που διαθέτουν στο καταναλωτικό κοινό.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας του νέου ΑΒ Food Market στη Ναύπακτο, που αποτελεί το 49ο κατάστημα του δικτύου συνεργατών της (franchise) και το δεύτερο κατάστημα της εταιρείας στην περιοχή. Το νέο ΑΒ Food Market διαθέτει 380 τ.μ. χώρο πώλησης σε 1 επίπεδο, 3 ταμεία, parking 10 θέσεων και απασχολεί 10 άτομα προσωπικό.

Στο μεταξύ και η Μασούτης Σούπερ Μάρκετ δηλώνει πως θα επενδύσει περίπου 25 εκατ. ευρώ εντός της τρέχουσας χρήσης, για τη δημιουργία 7 νέων καταστημάτων σε γεωγραφικές περιοχές στις οποίες θέλει να ενδυναμώσει τη θέση της.